Încă un lot de incompatibili depistaţi şi declaraţi ANI! Între ei, Micrea Velica,primarul de la Izbiceni şi Ioan Ciolcan,viceprimarul de la Crâmpoia,după ce, şi primarul din aceeaşi localitate, Ionel Mirea a fost găsit şi declarat de ANI, incompatibil.
VELICA MIRCEA
Primar al Comunei Izbiceni, Jud. Olt
INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 13 august 2009, întrucât deține, simultan cu funcția de primar, și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul VELICA L. MIRCEA PERSOANÃ FIZICÃ AUTORIZATÃ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
CIOLCAN IOAN
Viceprimar al Comunei Crîmpoia, Jud. Olt
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 iunie 2012 – 19 septembrie 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția de viceprimar, și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. DINAMIC PRODCOM S.R.L., încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003. Dinamic Prodcom SRL este firma care i-a adus incompatibilitatea şi primarul localităţii, Ionel Mirea, ea fiind patronată şi administrată de familia primarului Mirea.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. VELICA MIRCEA şi CIOLCAN IOAN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.
Persoanele menționate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:
· art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Primarii […] sunt obligaţi sã nu emitã un act administrativ sau sã nu încheie un act juridic ori sã nu emitã o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul sãu ori rudele sale de gradul I”;
· art. 87, alin. (1), lit. c), d), f) și g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcţia de primar şi viceprimar […] este incompatibilã cu […] calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncã, indiferent de durata acestuia; funcţia […] administrator, membru al consiliului de administraţie […] la societãţile comerciale, […] precum şi la instituţiile publice; funcția de reprezentant al unitãții administrativ-teritoriale în adunãrile generale ale societãților comerciale de interes local; calitatea de comerciant persoanã fizicã”;
· art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „funcţia de consilier local […] este incompatibilã cu […] calitatea de […] angajat cu contract individual de muncã în aparatul propriu al consiliului local respectiv […]”;
· art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Consilierii locali […] care au funcția de președinte, vicepreședinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administrație sau cenzor ori alte funcþii de conducere, precum și calitatea de acționar sau asociat la societãțile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unitãți administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestãri de servicii, de executare de lucrãri, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritãțile administrației publice locale din care fac parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu societãțile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective”;
· art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Alesul local poate renunța la funcția deținutã înainte de a fi numit sau ales în funcția care atrage starea de incompatibilitate, în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în aceastã funcție”;
· art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit cãruia „Nu pot lua parte la deliberarea ºi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soþ, soþie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes personal în problema supusã dezbaterilor consiliului local”;
· art. 75, lit. a) b), c) și f) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleșii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: soț, soţie, rude sau afini pânã la gradul al doilea inclusiv; orice persoanã fizicã sau juridicã cu care au o relație de angajament, indiferent de natura acestuia ; o societate comercialã la care dețin calitatea de asociat unic, funcția de administrator sau de la care obțin venituri […] o asociație sau fundație din care fac parte”;
· art. 77, alin. (1) și (2) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „[…] consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. În situaţiile prevãzute la alin. 1, consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi sã anunţe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivã”;
· art. 12, lit. b) din Legea 78/2000, potrivit cãruia „Sunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani urmãtoarele fapte, dacã sunt sãvârşite în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite […] folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicitãţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii”;
· art. 301, alin. (1) din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuþiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani, sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcţie publicã”;
· art. 326 din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Declararea necorespunzãtoare a adevãrului, fãcutã unei persoane dintre cele prevãzute la art. 175, în vederea producerii unei consecințe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurãrilor, declarația fãcutã servește pentru producerea acelei consecințe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã”.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.
„Persoana […] fațã de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia Naþionalã de Integritate își exercitã atribuþiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidențialitãții, imparțialitãții, independenței operaționale, celeritãții, bunei administrãri, precum și al dreptului la apãrare.










































































