
Atribuirile de contracte în urma licitațiilor pe fonduri bugetare diverse prin diferite programe naționale /sau surse buget locale, teoretic, au la bază organizarea de licitații, conform reglementărilor în vigoare, prin și pe Sicap ! Procedură reglementată!
Consultanța în cadrul proiectului , altă procedură reglementată, prin expertul cooptat, în fapt cumpărat direct de pe Sicap, este însă, piesa de rezistență în atribuirile ce urmează. Rolul expertului cumpărat este unul foarte important! De la întocmirea documentației, până la atribuire , calea poate fi simplă, sau dificilă, după caz și top!
Caz, când expertul cooptat , cumpărat prin ofertă directă de pe Sicap, este adus, de asocierile în depunerile de oferte și agreat de primar, beneficiarul finanțării proiectului, știe ce are de întocmit și știe și cum să întocmească documentația pliată pe caietul de sarcini, la rândul lui pliat pe profilul celui/celor ce urmează să ”câștige ”licitația prin atribuire.
Top când nu ești fraier și socializezi cu primarul prin cârciumi să faci trafic de influență, dar cazi de comun acord cu firma consultantă pe care o aduci la sigur, cu rezerva expertului cu tot, de cele mai multe ori același nume , dar pe altă firmă. De aici treaba ar trebui să fie simplă și aparent legală.
Aparent până când începe lupta pe atribuire și descoperi că expertul cumpărat /cooptat apare în firme de consultanță cu același acționariat în firma care depune oferte pentru atribuirea licitației.
De aici încolo, păienjenișul atribuirii licitației se complică. La ei ! Pentru procurori ar trebui să fie simplu ! Trebuie doar auto sesizare și interes ! Atât !
Când lucrurile se complică și devin publice, se invocă” Abateri grave de la prevederile legislative , afectează procedura de atribuire….” și se ANULEAZĂ ! Scapă toată lumea ! Cazul licitației locuințe sociale Călui, cu deschidere pentru ziua de miercuri, 18 ianuarie 2022. Anulată pentru motivele abaterilor grave de la prevederile legislative. Treaba expertului în consultanță, cooptat/cumpărat de UAT !

Când începe să pută pe procedeu, se licitează în prelungiri…Până când ?! Până se atribuie cui trebuie ! Și pentru cine a fost adusă firma de consultanță și expertul minune, regăsit în alte firme, alte proiecte. Cazul licitației de la Brebeni ! Începută în iunie anul trecut și nefinalizată nici până azi !
Să ne reamintim !
Din iunie 2022 se tot pitrocește la atribuire. În ianuarie 2023 se încheie evaluarea tehnică. Până pe 28 februarie 2023 trebuie să se evalueze financiar. Interesul crește, la fel și suspiciunea rezonabilă de aranjamente ! Mai ales când, ce să vezi, la Brebeni, firma de consultanță se regăsește în acționariat cu firma ofertantă în asociere, în jongleria ieftină pe altă firmă. Click pe link-ul de mai sus !

În rețeaua Jean Purcărea, constructor pe o firmă, combinat cu asociatul și pe consultanță, în familie, pe altă firmă, participant la licitațiile din Olt cu efervescența lucrului bine făcut, în ultimul an , mai ales, găsim același expert consultant și în licitația de la Găvănești/locuințe sociale /4 erate, din care 2 date pe 12.01.2023, mai exact un răspund de clarificare, în cadrul licitației de la Găvănești. În aceeași zi au fost postate pe Sicap și răspunsurile consolidate la solicitările de clarificare, dar și clarificările din oficiu.

Patriam Consult Srl, localitatea Zvorca, județul Dolj, este înființată în 2020 și are în acționariat, trei persoane: Ștefan Dumitru(50%), Berendei Mihaela(25%) și Talea Anca Gabriela (25%). Aceasta din urmă este consemnată, expert consultant în cadrul licitației de la Găvănești, într-un răspuns de clarificare
Aceeași doamnă, ȚALEA Anca Gabriela, apare ca project manager și într-o altă firmă de consultanță : Total Pur Design Srl, în care Jean Purcărea este acționar și pe care îl regăsim în licitația de la Brebeni, ofertant și consultant ! Coincidență ?! Ne vor arăta ofertele ! Citim în ele și dincolo de ele, ca de fiecare dată.
Nu vi se pare prea mult ?! Nu vă e teamă?!
